Om föreningen

Brf Pennfaten är en äkta förening som bildades 1980 och består utav 38 lägenheter, totalt finns 39 lägenheter fördelade på tre byggnader. Husen byggdes år 1945 och idag är en av lägenheterna hyresrätt medan övriga är bostadsrätter.

Här bor man i ett lugnt och populärt område uppe på åsen, med närhet till både grönområden i Aspudden och runt Vinterviken, liksom trevliga restauranger och caféer i Midsommarkransen och Telefonplan. Vid Örnsberg finns även det omtyckta klippbadet med badbrygga.

Du har nära till kommunikationer med buss 147 precis utanför, och gångavstånd till både Telefonplan och Aspuddens tunnelbana.

Mer praktisk information om hur det är att bo i Pennfaten hittar du under sidan För boende.