Felanmälan

Det är vår tekniska förvaltare ADB Fastighetsservice som tar hand om våra fastigheter. De kan även hjälpa dig med åtgärder i din lägenhet mot en kostnad.

På hemsidan finns en gränsdragningslista där du kan se vad föreningen ansvarar för och vad du som medlem står för själv.

Så gör du

Om något är trasigt på allmänna ytor (t ex i trapphusen, källaren och tvättstugan)

Om du upptäcker konstigheter på fastigheterna, det kan vara värme, gas eller annat som ser avvikande ut, tveka inte att kontakta ADB och styrelsen. Ju tidigare vi upptäcker eventuella fel desto billigare blir följderna!

  1. Gör en felanmälan till ADB via telefon eller deras formulär. De har även journummer ifall ärendet skulle vara akut.
  2. Beskriv vad som är trasigt
  3. ADB gör sedan en bedömning om det är akut eller kan vänta till ronden

Om något är trasigt i din lägenhet

  1. Kolla gränsdragningslistan: Där kan du få svar på vilket ansvar du har och vad som ingår i föreningens ansvar. Om något är oklart kring listan kontakta styrelsen.
  2. Om det är föreningens ansvar*; ring föreningens förvaltare och meddela även styrelsen.
  3. ADB har en lista med vad som anses akut och vad som inte är akut och kommer göra den bedömningen.
  4. Förvaltaren åker ut och löser problemet i samråd med dig som lägenhetsinnehavare.

*Är det inte föreningens ansvar kan du fortfarande kontakta ADB för hjälp, men då står du för alla eventuella kostnader själv. Eller anlita en egen entreprenör.

Om det är kallt i lägenheten

Ring föreningens förvaltare om det varit kallt en längre tid eller om det är mycket kallt. Du hittar kontaktuppgifter i trapphusen eller på hemsidan under kontakt.